PK Wronki
Powróć do: strona główna

Raport o dostępności

Deklaracja dostępności                  

Podstawowe dane
Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. we Wronkach,
ul. Ratuszowa 3, 64-510 Wronki,
Nr KRS 0000183866, Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu,
IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
NIP                        7630003624
REGON                 570524279
BDO                      000003863

Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo                 wielkopolskie
Powiat                                 Szamotuły
Gmina                                  Wronki
Adres                                   ul. Ratuszowa 3, 64-510 Wronki

Dostępność architektoniczna
Biura Spółki, dostępne dla klientów, znajdują się w trzech lokalizacjach:

  • w budynkach przy ulicy Ratuszowej 3 - główna siedziba Spółki,
  • w budynku przy ulicy Chrobrego - Dział Zarządzania Nieruchomościami, Windykacja,
  • w budynku przy ulicy Prasłowiańskiej 9 - Oczyszczalnia Ścieków Borek.

Plany dojazdów i wejść:

  • Dojazdy do siedziby przy ulicy Ratuszowej 3
    Dojazdy do siedziby przy ulicy Ratuszowej 3
  • Wejście do budynku przy ulicy Chrobrego
    Wejście do budynku przy ulicy Chrobrego

  • Wejście do biurowca Oczyszczalni Ścieków na Borku (Prasłowiańska 9)
    Wejście do biurowca Oczyszczalni Ścieków na Borku (Prasłowiańska 9)

Opis dostępności:

Ratuszowa 3.
Na teren siedziby Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. we Wronkach można dostać się jedną z trzech bram wjazdowych:

  • od ulicy Niepodległości (w czasie obostrzeń, związanych z pandemią, jest to jedyny, stale czynny wjazd),
  • od ulicy Chrobrego,
  • bramą wjazdową UMiG Wronki, od ulicy Ratuszowej.

Do budynku prowadzą cztery wejścia, ale dla klientów jest przeznaczone wejście główne (przeszklone drzwi jednoskrzydłowe, otwierane ręcznie), do którego prowadzi chodnik od strony parkingu Ratusza. Przy wejściu do budynku znajduje się przycisk z sygnalizacją dźwiękową, umożliwiający skorzystanie z pomocy pracownika przy wejściu do budynku. Drzwi wejściowe są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Wszystkie pomieszczenia znajdują się na jednym poziomie, nie ma żadnych schodów, ale między niektórymi pomieszczeniami znajdują się kilkucentymetrowe progi. Wejściem głównym klienci dostają się do holu, a stamtąd do Działu Administracji (Biuro Obsługi Klienta) oraz sekretariatu. W przypadku konieczności osobistego kontaktu osoby niepełnosprawnej z pracownikami Działu Księgowości lub Działu Utrzymania Ruchu należy udać się Biura Obsługi Klienta lub sekretariatu (patrz wyżej), dokąd pracownik odpowiedniego działu zostanie wezwany.

Wejście do budynku przy ulicy Chrobrego.

Przy ulicy Chrobrego, od strony terenu Spółki, znajduje się kilka miejsc parkingowych. Do budynku biur Działu Zarządzania Nieruchomościami i windykacji prowadzą schody, nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych. Przy drzwiach wejściowych znajduje się przycisk z sygnalizacją dźwiękową. Na parterze znajdują się biura Działu Zarządzania Nieruchomościami. Obsługa windykacyjna znajduje się na pierwszym piętrze, na które prowadzą wąskie schody. W przypadku konieczności osobistego kontaktu osoby niepełnosprawnej z pracownikami Działu Zarządzania Nieruchomościami lub windykacji należy udać się biura Obsługi Klienta lub sekretariatu (patrz wyżej), gdzie zostanie zorganizowane spotkanie klienta z pracownikiem odpowiedniego działu.

Wejście do biurowca Oczyszczalni Ścieków na Borku (Prasłowiańska 9).

Na terenie obiektu znajduje się duży parking. Do budynku prowadzą dwa, sąsiadujące ze sobą  wejścia. Budynek jest częściowo przystosowany do poruszania się osób niepełnosprawnych (parter). Do biur na piętrze prowadzą schody. W przypadku konieczności osobistego kontaktu osoby niepełnosprawnej z pracownikami Działu Kanalizacji lub Działu Wodociągów należy umówić się na spotkanie, które zostanie zorganizowane albo na Ratuszowej 3, albo na Prasłowiańskiej 9.

Uwagi.

  • Do wszystkich dostępnych dla klientów pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem‑przewodnikiem.
  • Żaden z budynków nie jest wyposażony w pętle indukcyjne, nie posiada oznaczeń w alfabecie Braille’a, nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie ma infomatów z informacją głosową, nie ma infomatów z informacją w języku migowym. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Nie posiadamy toalet przystosowanych do korzystania z nich przez osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Drogi ewakuacyjne mają wyłącznie oznaczenie za pomocą strzałek fluorescencyjnych.

 

Dostępność cyfrowa

Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. we Wronkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron:

  • www.pk-wronki.pl (www.pkwronki.pl) – strona główna,
  • bip.pk-wronki.pl – strona BIP,
  • bok.pk-wronki.pl – podstrona BOK.
  • Spółka posiada też swoją stronę firmową na portalu Facebook: www.facebook.com/pkwronki.

 

Status pod względem zgodności z ustawą

  • Strony internetowe główna i BIP są zgodne z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
  • Strona BOK nie spełnia wymagań Ustawy.

 

Deklaracja i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Spółkę oraz na podstawie deklaracji firmy hostującej oba serwisy (2clickportal.pl). Witryny główna i BIP spełniają drugi stopień (WAI-AA) wymogu specyfikacji dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.1.

 

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. we Wronkach zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem następujących sposobów/środków, wspierających komunikowanie się:

  • kontakt telefoniczny (wszystkie numery telefonów są dostępne na stronie głównej Spółki: www.pkwronki.pl),
  • kontakt korespondencyjny pocztą tradycyjną,
  • kontakt korespondencyjny za pomocą poczty elektronicznej (wszystkie adresy e-mail są dostępne na stronie głównej Spółki: www.pkwronki.pl),
  • przesyłanie wiadomości tekstowych z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS, (część pracowników posiada służbowe telefony komórkowe, których numery można uzyskać po kontakcie z sekretariatem Spółki),
  • przesyłanie wiadomości tekstowych z wykorzystaniem komunikatorów internetowych (wykorzystując profil Spółki na Facebooku – powiadomienia, Messenger),
  • przesyłanie faksów,
  • formularz kontaktowy, dostępny na stronie głównej Spółki: www.pkwronki.pl/kontakt.

 

Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. we Wronkach nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługi z wykorzystaniem:

  • komunikacji audiowizualnej, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych,
  • tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online),
  • pomocy tłumacza języka migowego – kontakt osobisty,
  • pomocy tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty).

 

W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej prowadzone przez Spółkę strony internetowe:

  • pozwalają na stosowanie mechanizmu maszynowego odczytu tekstu,
  • nie posiadają nagrań treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo,
  • posiadają funkcjonalność umożliwiającą wyświetlanie treści w tekście łatwym do czytania (dotyczy strony głównej i BIP).

 

Informacja o dostępie alternatywnym

Spółka zapewnia dostęp alternatywny, po uprzednim kontakcie osoby ze szczególnymi potrzebami z sekretariatem, w postaci wsparcia wyznaczonego pracownika (poruszanie się po obiektach, czytanie na głos wskazanych przez klienta informacji i dokumentów, pomoc w wypełnieniu dokumentów).
W szczególnych przypadkach Spółka ma możliwość wsparcia osoby ze szczególnymi potrzebami w zdalnym załatwieniu sprawy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii (Skype, Messenger).
Spółka nie umożliwia wsparcia dla osób ze szczególnymi potrzebami, polegającego na organizowaniu spotkań poza swą siedzibą.

 

Podsumowanie
Pracownicy Działu Administracji (obsługa klientów) i sekretariatu Spółki udzielają wszelkich informacji o procedurach załatwiania spraw oraz oferują pomoc w ich przeprowadzeniu.

Podstawowy kontakt ze Spółką jest możliwy poprzez:

  • pocztę elektroniczną: sekretariat@pkwronki.pl,
  • kontakt telefoniczny: +48 67 2540 163,
  • przesyłanie faksów: +48 67 2545 650,
  • korespondencję listową na adres: Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o.o. we Wronkach, ul. Ratuszowa 3, 64-510 Wronki,
  • formularz kontaktowy, dostępny na stronie internetowej pkwronki.pl/kontakt.

Pliki do pobrania:

Zarządzenie
Format: pdf, 372.4 kB
Deklaracja - załącznik do zarządzenia
Format: pdf, 701.91 kB